Terugblik: Buurttent in Rijsoord

25 april 2024, 09:00
Ongeveer vijftig buurtbewoners bezochten de Buurttent in Rijsoord afgelopen zaterdag.

Ideeën uitwisselen om de Mauritshoek, Mauritsstraat en de Mauritsweg nog mooier te maken: dat deden buurtbewoners afgelopen zaterdag. Tijdens de Buurttent konden zij met elkaar, de gemeente en partners in gesprek.

De Buurttent vond plaats bij de speeltuin in de Mauritshoek. Alle bewoners uit de buurt waren uitgenodigd. Ongeveer vijftig mensen kwamen een kijkje nemen bij de Buurttent. Zij konden in gesprek met het leefbaarheidsteam, bestaande uit Gemeente Ridderkerk, Wooncompas, de politie en Facet Ridderkerk. Ook handhaving was aanwezig.

Uit de gesprekken bleek dat bewoners graag met hun buren in verbinding staan. Bovendien staat een opgeruimde en verzorgde wijk hoog in het vaandel en dit realiseren zij graag met hun buren.
Ook mochten bewoners de handen uit de mouwen steken. Ze konden hun tuinen opruimen en hun afval kwijt in de speciaal geplaatste containers voor grof afval. De Tegeltaxi kwam langs om gewipte tegels op te halen. Stichting De Overburen hielp bewoners met het sjouwen van de tegels. In ruil voor de tegels kregen bewoners een plantje om de buurt mee op te fleuren.