Stichting Onderwijs Bedrijfsleven Ridderkerk

Stichting Onderwijs Bedrijfsleven Ridderkerk (SOB) is opgericht door scholen, ondernemers en de gemeente.

Doel

Het doel van de stichting is het bevorderen van de samenwerking tussen het bedrijfsleven, het onderwijs en de overheid zodat leerlingen in de nabije omgeving een passende werkomgeving vinden en het bedrijfsleven adequaat opgeleid personeel krijgt, en voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn.

Dat betekent het inspireren van leerlingen van de middelbare scholen in Ridderkerk door bedrijfsbezoeken, gastlessen, opdrachten en stages. Hiermee zien de leerlingen wat er allemaal voor bedrijven en beroepen zijn en hopen wij hen te inspireren voor hun vervolgopleiding.

Activiteiten

De activiteiten worden in opdracht van de stichting georganiseerd door projectleider Lobke van Oorschot. Zij vraagt de scholen in Ridderkerk wat zij voor de leerlingen willen organiseren en vervolgens zet zij die activiteiten met de ondernemers op.

Heeft u een vraag over SOB of wilt u als bedrijf meedoen aan de activiteiten van SOB? Neem dan contact op met Lobke via telefoon 06 154 766 00 of vul onderstaand contactformulier in.

Contactformulier SOB

Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.