Afmeerpalen en dukdalven worden vervangen

4 januari 2024, 09:21

De houten afmeerpalen in de jachthaven en de dukdalven aan de buitenkant van Watersportvereniging Sint Joris worden vervangen door metalen varianten.

Na een inspectie bleek dat de houten afmeerpalen en dukdalven aan vervanging toe zijn. Afmeerpalen maken de drijvende steigers vast en dukdalven beschermen de steigers tegen beschadiging van boten. Inmiddels zijn al vijf afmeerpalen bij de jachthaven vervangen. Op dit moment worden daar nog vijftien afmeerpalen meer vervangen. Dit duurt tot en met de tweede week van januari.

Later dit jaar worden de dukdalven bij Watersportvereniging Sint Joris vervangen. De technische voorbereiding en toezicht wordt verzorgd door het Ridderkerkse bedrijf Walhout Civil. Met deze nieuwe metalen afmeerpalen en dukdalven garanderen we de voorzieningen voor de huurders Jachthaven Ridderkerk B.V. en Watersportvereniging Sint Joris voor de komende veertig tot vijftig jaar.