Beurs over gezond ouder worden

28 maart 2024, 09:00
Televisiepresentator Jaap Jongbloed zette het publiek, waaronder wethouder Fleur Stip (links), in beweging.

Hoe wordt u fit op alle fronten? Tijdens de Gezondheidsbeurs, georganiseerd door Facet Ridderkerk vorige week vrijdag, kregen 40-plussers antwoord op deze vraag.

Ruim 300 Ridderkerkers bezochten de eerste editie van de beurs in het Gemini College. Bezoekers werden welkom geheten door De Noordzangers. Op de informatiemarkt stonden zo’n 20 kraampjes van lokale organisaties en verenigingen opgesteld. Hier konden bezoekers praktische tips ophalen en advies inwinnen bij onder andere Aafje, Bibliotheek Aanzet en de Rabobank.

In de sportzaal konden aanwezigen meedoen met allerlei workshops waaronder walking football en gymnastiek. Ook waren er allerlei lezingen. Zo gaf televisiepresentator Jaap Jongbloed bezoekers een korte hersentraining waarbij ze tegelijkertijd moesten bewegen en nadenken. Daarnaast vertelde Ronald van Dort over zijn ervaringen met bewegen met een beperking en was er een lezing over het herkennen van eenzaamheid. Ook aan de inwendige mens was gedacht. Cliënten van stichting De Overburen hadden allerlei lekkers klaargemaakt.

Wethouder Fleur Stip sprak de bezoekers aan het begin van de avond toe. Ze is blij dat vraag en aanbod op de Gezondheidsbeurs samen komen. “We willen graag allemaal zo fit en gezond mogelijk ouder worden. Hopelijk krijgen jullie hier meer inzicht en advies over.”