Buurtbus zoekt nieuwe chauffeurs

15 februari 2024, 09:00
De buurtbus zoekt nieuwe chauffeurs.

Het aantal mensen dat met de buurtbus reist, stijgt gestaag. Daarom zijn we hard op zoek naar nieuwe chauffeurs. Lijkt u het leuk om een paar uur per week op de buurtbus te rijden?

Voor de chauffeurs, die veelal gepensioneerd zijn, is het vrijwilligerswerk een uitstekende gelegenheid om nog mee te draaien in de maatschappij. Vrijwilliger Bas de Jong: “Je hebt verantwoordelijkheid en sociale contacten, dat heb je achter de geraniums niet.”

De vrijwilligers verwelkomen graag nieuwe collega-chauffeurs. Gemoedelijk en gezellig, zo omschrijven de buurtbuschauffeurs hun werk. Het rooster wordt gemaakt in overleg. Iedereen met een geldig rijbewijs B tussen de 21 en 76 jaar kan zich aanmelden.

De buurtbus is een bus voor maximaal 8 personen en wordt volledig gereden door vrijwilligers. Zonder deze enthousiaste vrijwilligers kan de buurtbus niet bestaan en is er geen openbaar vervoer in bepaalde delen van Ridderkerk. Inwoners van Oostendam krijgen binnenkort de mogelijkheid om een vragenlijst in te vullen over hun behoeftes voor een buurtbus.

Via busridderkerk@hotmail.com kunt u zich aanmelden als vrijwilliger.