Check op tijd of u recht hebt op toeslagen

15 augustus 2023, 13:51

Eén op de tien mensen laat toeslagen van de Belastingdienst liggen. U misschien ook? Tot 1 september is het mogelijk om een toeslag over vorig jaar aan te vragen.

Op de website van de Belastingdienst kunt u zien of u in aanmerking komt voor een toeslag.

Toeslagen van de Belastingdienst kunnen u helpen de kosten voor uw zorgverzekering, uw huurwoning en de zorg voor uw kinderen te betalen. Op de website van de Belastingdienst kunt u controleren of u mogelijk (toch) in aanmerking komt voor een toeslag. Ook geeft de website antwoord op de vraag hoeveel toeslag u kunt krijgen en hoe u een aanvraag kunt doen.

Hulp bij het aanvragen

Wilt u hulp bij het aanvragen, wijzigen of terugbetalen van zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderopvangtoeslag of kindgebonden budget? Of vindt u het lastig om uw toeslagen met DigiD te regelen? Dan hoeft u niet altijd de balie van de Belastingdienst te bezoeken. In Ridderkerk kunt u terecht bij de Formulierenbrigade van welzijnsstichting Facet Ridderkerk of het Bureau Sociaal Raadslieden van de gemeente.

Formulierenbrigade Facet Ridderkerk
E-mail: info@facetridderkerk.nl