College op bezoek in Bolnes

14 maart 2024, 09:00
Het college van burgemeester en wethouders in gesprek met inwoners in Wijkvoorzieningencentrum (WVC) Bolnes.

Het college van burgemeester en wethouders van Ridderkerk was dinsdag 12 maart te gast in Wijkvoorzieningencentrum (WVC) Bolnes.

Het college vergadert elke dinsdag en zo nu en dan doen ze dit ‘buiten de deur’. In januari dit jaar was het bestuur al te gast bij het Máximacollege.

Dinsdag 12 maart was het de beurt aan WVC Bolnes om het college te ontvangen. In de ochtend hield het college zijn wekelijkse vergadering in het wijkgebouw. Na de vergadering volgde een goed verzorgde lunch en kregen de bestuurders een rondleiding door het gebouw aan de Noordstraat. Deze was georganiseerd door Facet Ridderkerk, de beheerder van het gebouw, en Bibliotheek AanZet die ook huisvest in WVC Bolnes. Tijdens de rondleiding kreeg jongerenwerker van Facet, Björn de Bies de ruimte om te vertellen over zijn werk in de wijk. Het college was erg onder de indruk over zijn inzet voor jongeren.

Divers aanbod

Het WVC Bolnes biedt een gevarieerd aanbod voor wijkbewoners. Dit is mogelijk doordat verschillende partijen actief zijn in het gebouw, zoals: stichting Pameijer, Bibliotheek AanZet en stichting Het Anker. Die laatste partij organiseert wekelijks een wijkdiner en heeft een kringloopwinkel in het gebouw. Facet Ridderkerk faciliteert wekelijks een jongerensoos, iedere eerste maandag van de maand een bingomiddag en klaverjastoernooien. De bibliotheek biedt op hun beurt weer taallessen aan. Het WVC is daarmee een unieke plek in Bolnes, waar diverse organisaties gebruikmaken van dezelfde voorzieningen.