Dit jaar geen Lichtjesavond op begraafplaats

16 november 2023, 09:00

Door storm Ciarán kon Lichtjesavond op begraafplaats Vredehof niet doorgaan. Samen met de organisatie en vrijwilligers is gekeken naar een alternatieve datum. Helaas is het niet mogelijk om het evenement dit jaar alsnog te organiseren.

Lichtjesavond vindt normaal gesproken plaats tijdens Allerzielen, op 2 november. Bezoekers kunnen dan stilstaan bij de dierbare(n) die zij moeten missen en een kaarsje branden bij de laatste rustplaats. Door de storm kon de veiligheid van bezoekers niet worden gegarandeerd en werd het evenement afgelast.

Lichtjesavond wordt mogelijk gemaakt door vele vrijwilligers, leden van de Sint Jorisparochie en medewerkers van de begraafplaats. Helaas blijkt het te ingewikkeld om de taken van alle 45 vrijwilligers opnieuw in te vullen. Daarom is besloten dit jaar geen Lichtjesavond te houden.

Het is heel jammer dat Lichtjesavond niet kan doorgaan. De organisatie hoopt op begrip van Ridderkerkers voor de situatie. Ze zijn al gestart met de voorbereidingen en hopen volgend jaar op zaterdag 2 november 2024 een mooie avond te kunnen organiseren.