Expositie-tekeningen rondje ‘dorp’ in hal gemeentehuis

23 mei 2024, 09:39
De tekeningen zijn tot en met vrijdag 14 juni te zien in de hal van het gemeentehuis, naast de receptie.

De gemeente Ridderkerk wil van de centrumring een rondje ‘dorp’ maken. Een rondje dat het Kerksingelgebied, het winkelhart en het groen met elkaar verbindt. Tekenaar Jacco van Dam maakte vijf tekeningen als sfeerimpressies.

Met veranderingen aan de weg, de openbare ruimte en gebouwen kunnen we van deze losse gebieden één mooi en bereikbaar centrumgebied maken, waar het fijn verblijven, wonen en winkelen is. Om deze ambitie te beschermen, heeft het college op 7 mei het Kwaliteitskader Centrumring Ridderkerk vastgesteld. Hierin wordt dit toekomstbeeld genoemd en zijn de vijf tekeningen van de Ridderkerkse tekenaar Jacco van Dam als sfeerimpressie te vinden. Deze tekeningen kunt u ook bekijken in het gemeentehuis.