Fotowerkgroep Ommoord viert 50-jarig bestaan in Ridderkerk

25 januari 2024, 09:00

Om hun jubileum te vieren, exposeren de leden van Fotowerkgroep Ommoord vanaf volgende week in het gemeentehuis hun best vastgelegde moment.

De beste foto van elk lid is in de expositie terug te zien. Van landschappen tot portretten, maar ook zwart-wit en kleurenfoto’s. Vijf foto’s hebben brons gewonnen tijdens een fotowedstrijd van de Landelijke Fotobond. Aan deze wedstrijd konden alle fotoverenigingen deelnemen. Die foto’s krijgen dan ook een ereplaats in de expositie.

Marinus Verheij is alweer een aantal jaar lid van de Fotowerkgroep Ommoord. Hiervoor was hij de drijvende kracht achter de exposities van Fotoclub Ridderkerk. Marinus: “Ik heb heel wat jaren met enorm veel plezier gefotografeerd voor de Ridderkerkse fotoclub. Na het stoppen van de club wilde ik graag mijn hobby voortzetten en kwam ik bij de Fotogroep Ommoord terecht.”

De club gaat al heel wat jaartjes terug. In 1974 kwam een stel enthousiaste amateurfotografen samen en richtte de amateurfotoclub ‘Doeswat’ op. In de jaren 90 werd de naam aangepast naar Fotowerkgroep Ommoord. De fotoclub is nog steeds zeer actief en telt op dit moment veertig leden. Naast Rinus zijn er nog vier Ridderkerkers lid van de club. Iedere donderdagavond komen de leden bijeen om hun foto’s te bespreken. Ook worden er onderlinge competities gehouden. Maar het belangrijkste? Marinus: “Het gaat er vooral om dat we van elkaar leren.”

De foto-expositie is tot vrijdag 23 februari te bekijken.