Gezelligheid tijdens Internationale Vrouwendag

14 maart 2024, 09:00
Wethouder Fleur Stip laat haar handen versieren met henna.

Muziek, eten, henna en massages: zo’n 90 vrouwen met allerlei achtergronden kwamen afgelopen vrijdag bij elkaar voor een gezellige avond.

In De Loods Ridderkerk hield stichting Multicultureel Ridderkerk een speciale avond voor Ridderkerkse vrouwen. Zij kwamen bij elkaar op Internationale Vrouwendag. Wethouder Fleur Stip was ook aanwezig. Met een toespraak opende ze de avond.

De vrouwen genoten van sambosa, pakora, kipsaté en broodjes en luisterden naar muziek uit allerlei landen. De Ridderkerkse zangeres Kijan kwam ook langs voor een optreden. Zij is afkomstig uit Zuid-Koerdistan en daar een beroemd zangeres. Speciaal voor deze dag had ze Nederlandstalige nummers geschreven. Daarnaast konden de vrouwen zich laten masseren en hun handen versieren met henna.
Stichting Multicultureel Ridderkerk zet zich in voor het bevorderen van begrip en samenwerking tussen verschillende culturen in Ridderkerk. Bijna dagelijks organiseren zij allerlei activiteiten voor Ridderkerkers die een niet-Nederlandse achtergrond hebben.