Gezond en fit ouder worden in Ridderkerk

29 februari 2024, 09:00
Wethouder Fleur Stip (links) nam een kijkje bij de fittest voor senioren afgelopen vrijdag.

Gezond blijven, dat willen we allemaal. Regelmatig sporten en bewegen kan daarbij helpen. Wie beweegt, voelt zich fitter en vitaler. De gemeente ondersteunt daar graag bij.

Inwoners van de wijken Centrum, Donkersloot, Cornelisland, Het Zand, Oost, Slikkerveer en West in de leeftijd van 65 tot en met 75 jaar konden daarom afgelopen vrijdag hun gezondheid laten checken. In sporthal De Fakkel ondergingen vele deelnemers een fittest waarbij onder andere bloeddruk, gewicht en uithoudingsvermogen werd gemeten. De resultaten werden na afloop van de test direct besproken. Ook kregen de deelnemers op basis van de resultaten een passend beweegadvies.

Aansluitend konden deelnemers op de beweegmarkt kennismaken met verschillende Ridderkerkse sportverenigingen, fitnesscentra en zorgaanbieders. Zij presenteerden daar hun programma. Wethouder Fleur Stip nam een kijkje op de markt. “Het is goed om regelmatig je gezondheid te laten checken, maar structureel bewegen is veel belangrijker. Het is mooi om te zien dat hier alles samenkomt.” De fittest werd georganiseerd door Facet Ridderkerk, in samenwerking met Sportservice Zuid-Holland.

Wilt u meer weten over fit ouder worden? Kom dan op vrijdag 22 maart naar de Gezondheidsbeurs van Facet. Alle Ridderkerkers van 40 jaar en ouder zijn tussen 16.00 en 20.00 uur van harte welkom op het Gemini College (Sportlaan 16). Op de beurs worden alle facetten van fit ouder worden belicht: mentaal fit, financieel fit en fysiek fit. U kunt deelnemen aan workshops, luisteren naar lezingen, actief meedoen met activiteiten, informatie ophalen bij stands of gezellig een kop koffie drinken en elkaar ontmoeten. Deelname is gratis, aanmelden voor de Gezondheidsbeurs kan bij Facet via (0180) 432 350, info@facetridderkerk.nl of de website van Facet.