Gratis compost op 23 maart

14 maart 2024, 09:00

Iedere inwoner van Ridderkerk kan op zaterdag 23 maart tussen 9.00 en 14.00 uur gratis compost ophalen aan de Gorzenweg 5-7.

Met deze actie bedanken de Gemeente Ridderkerk en het composteringsbedrijf Indaver inwoners voor hun bijdrage aan het scheiden van groente-, fruit- en tuinafval + etensresten (GFT+e). Uw verwerkte GFT+e krijgt u nu dus terug in de vorm van compost!

Compost is perfect voor gebruik in de tuin. De natuurlijke bodemverbeteraar stimuleert de groei van bloemen en planten op een milieuvriendelijke wijze. Ook reguleert het de waterhuishouding en zorgt het voor een natuurlijke balans in de bodem. Gemengd met tuinaarde is compost geschikt voor alle tuinplanten.

Op vertoon van uw afvalpas kunt u gratis maximaal twee zakken compost ophalen. Wees er op tijd bij, want op=op.