Groene, weersbestendige gazons

26 april 2023, 09:00

Binnenkort knappen we een aantal grote gazons in Ridderkerk op. Dat doen we met een mix van gewoon graszaad en microklaver.

De microklaver is een nieuw product. Het blijft in droge periodes fris groen. En nog mooier: de klaver slaat meer stikstof op dan gewoon gras.

De microklavers maken het mogelijk om op een duurzame manier gazons, sportvelden en openbaar groene locaties te onderhouden. Ook met het oog op klimaatverandering bieden microklavers veel voordelen. Veel gazons kunnen niet goed tegen droogte, waardoor het gras geel verkleurt of zelfs dood gaat. Microklavers vangen de klappen op van deze extreme weersomstandigheden. Dan maakt het niet uit of we te maken hebben met extreme droogte en hitte of met flinke stortbuien. Doordat microklaver goed tegen droogte kan, hoeft het gazon ook niet zo vaak besproeit te worden. Zo besparen we veel water. Ridderkerk is een van de eerste gemeenten die microklaver toepast.