‘Meet & match’ op de Vrijwilligersmarkt

26 oktober 2023, 09:00
Wethouder Fleur Stip opende de vrijwilligersmarkt.

Het was afgelopen dinsdag gezellig druk op de Vrijwilligersmarkt in kerkgebouw De Levensbron. Ridderkerkers konden er kennismaken met vrijwilligerswerk en de organisaties daarachter.

De Vrijwilligersmarkt werd gehouden door Facet Vrijwilligerssteunpunt en was met name bedoeld voor inwoners rond de pensioenleeftijd. Het motto was dan ook ‘Tijdloos Talent’. Wethouder Fleur Stip opende de markt. Ze sprak de bezoekers en deelnemende organisaties toe. Stip: “Voor veel organisaties zijn vrijwilligers onmisbaar. En voor gepensioneerden is het fijn om na een werkzaam leven nog actief te kunnen zijn. Vraag en aanbod komen op deze middag mooi bij elkaar.” De wethouder sprak ook haar waardering uit voor wat de organisaties allemaal mogelijk maken in Ridderkerk.

Anders kijken

Na de opening konden bezoekers de presentatie ‘Tijdloos Talent’ bijwonen. Willem-Jan de Gast vertelde over de ontwikkelingen, trends en mogelijkheden op het gebied van vrijwilligerswerk. Anders kijken naar vrijwillig actieve ouderen was daarbij het perspectief.Vervolgens waren er allerlei workshops. Bezoekers konden onder meer ontdekken wat hun talenten zijn, wat ze willen en hoe dit past bij vrijwillig actief zijn.

Oriënteren

De Levensbron stond ook vol met stands van Ridderkerkse organisaties op het gebied van cultuur, zorg, natuur, sport en welzijn. Zij presenteerden hun vrijwilligersvacatures en gaven bezoekers een inkijkje in hun organisatie. Er werden gesprekken gevoerd en informatie uitgewisseld. Aan het einde van de middag was er nog een ‘meet & match’ op de vrijwilligersmarkt. Voor wie overweegt vrijwilliger te worden, was het een mooie gelegenheid zich te oriënteren.

Kijk op vacaturebank.facetridderkerk.nl voor de vacatures voor vrijwilligerswerk of neem contact op met Facet Vrijwilligerssteunpunt, telefoon 0180 430 440 of e-mail vrijwilligerssteunpunt@facetridderkerk.nl.