Meld u aan voor Ridderkerk Veilig WhatsApp-groep

10 augustus 2023, 09:00

In de WhatsApp-groepen van Ridderkerk Veilig kunt u elkaar op de hoogte stellen van verdachte situaties en noodgevallen.

Door met elkaar waakzaam en alert te zijn, kunnen bijvoorbeeld inbraken, vernielingen en babbeltrucs worden voorkomen. Ook krijgt de politie meer waardevolle informatie, waardoor zij gerichter kan optreden. Zo vormen buurtbewoners de ogen en oren van de wijk.

De WhatsApp-groepen zijn verdeeld over de wijken van Ridderkerk. Als een wijk te groot is, wordt deze opgedeeld in sub-wijken. Zo krijgt een deelnemer alleen een melding uit zijn eigen buurt. De politie en gemeente zitten niet in de groep.

De hoofdbeheerders van Ridderkerk Veilig benadrukken de positieve werking van de WhatsApp-groepen. Door een WhatsApp-groep ontstaat er vaak meer verbinding tussen de buurt en de wijkagent. Ook wordt het gevoel van veiligheid vergroot.

Op de pagina WhatsApp-groep Ridderkerk Veilig kunt u zich ook aanmelden voor de WhatsApp-groep in uw wijk.