Nieuwe Ridderkerkers welkom geheten op inwonersdag

23 mei 2024, 09:24

Het gemeentebestuur en lokale organisaties ontmoeten, in een touringcar een rondje door Ridderkerk rijden en elkaar beter leren kennen: ruim honderd nieuwe Ridderkerkers kwamen afgelopen dinsdag naar de nieuwe inwonersdag.

Burgemeester Marco Oosterwijk heette tijdens de avond ruim honderd nieuwe Ridderkerkers welkom in de gemeente. Hij ontving de nieuwe inwoners in het gemeentehuis, sprak hen toe en schudde hen persoonlijk de hand. Aan de kinderen werden Ridderkerk-knuffeltjes uitgedeeld. Verschillende organisaties konden zich presenteren. Ook stelde de burgemeester de wethouders, fractievoorzitters van de lokale politieke partijen, de gemeentesecretaris en de griffier voor aan de aanwezigen.

Bustocht

Na het programma in het gemeentehuis was er nog een tour door Ridderkerk. Verdeeld over meerdere touringcars kregen de nieuwe inwoners een rondleiding door de gemeente. Ze reden de verschillende wijken door om Ridderkerk beter te leren kennen.

De bussen kwamen onder meer langs bedrijven, winkelcentra, de brandweer en de sportvelden. En reden langs verschillende monumenten, zoals de oude Huishoudschool en Het Huys ten Donck, maar ook langs maatschappelijke instanties zoals de Food Company, de Kledingbank en de Social Store. Eenmaal terug bij het gemeentehuis hadden de nieuwe inwoners nog de mogelijkheid om bij te praten.