Nog eens drie deelauto’s in Ridderkerk

3 augustus 2023, 09:00
In Ridderkerk worden 4 elektrische deelauto's aangeboden.

Hebt u zelf geen auto of heeft u soms een tweede auto nodig? In Bolnes was al een deelauto te vinden, maar sinds vorige week worden ze ook op drie andere locaties aangeboden.

De elektrische deelauto’s staan in specifieke zones in Bolnes, Slikkerveer, Centrum en Drievliet. Deze zones staan aangegeven op de website van aanbieder MyWheels. Voor het huren van een deelauto betaalt u als gebruiker een bedrag per uur en per kilometer.

Het is niet nodig om een abonnement af te sluiten, maar dit kan wel als u vaker een auto van deze aanbieder wilt gebruiken. Via de website en een app kunnen gebruikers een account aanmaken. Daar is ook het aanbod in de buurt te zien en kan er een auto geboekt worden.

U opent de auto via de app. De brandstofkosten (laden) zijn altijd inclusief. In elke auto ligt een tankpas of laaddruppel/sleutel die hiervoor te gebruiken is. De auto moet na gebruik weer geparkeerd worden in de zone.

Wethouder Peter Meij: “We willen deelmobiliteit bevorderen. Daarbij gaat het niet alleen om scooters en fietsen, maar ook om deelauto’s. Auto’s staan gemiddeld 95 procent van de tijd stil en nemen veel plek in beslag in de openbare ruimte. Deelauto’s kunnen, zeker voor de tweede of derde auto, hiervoor een goed alternatief zijn.”

Kijk voor het reserveren op de website van MyWheels. De gratis app kunt u downloaden via de Apple Store of Google Play Store. Wilt u meer weten over deelmobiliteit? Dan kunt u contact opnemen met Niels Verduijn via n.verduijn@ridderkerk.nl.