Onderzoek betrokken Ridderkerk: doe ook mee!

23 november 2023, 09:00

Volgende week valt bij alle Ridderkerkse huishoudens een brief op de mat van de gemeente. Hierin staat een uitnodiging om mee te doen aan een online onderzoek.

In dit online onderzoek vragen we u: hoe denkt u het liefst mee met de gemeente? En over welke onderwerpen denkt u graag mee?

We stellen een nota Betrokken Samenleving op. Hierin leggen we afspraken voor meedenken over het beleid en specifieke projecten in Ridderkerk vast. Hierin worden de resultaten van dit onderzoek meegenomen. We willen dat iedereen de kans heeft om zijn of haar reactie te geven. Daarom hebben we alle huishoudens in Ridderkerk een brief gestuurd. Daarnaast gaan onze medewerkers de straat op om inwoners dezelfde vragen te stellen. Zo krijgt elke Ridderkerker de kans om zijn of haar ideeën te geven voor ons nieuwe participatiebeleid.

De resultaten van het onderzoek delen we ook via onze kanalen. Voor aankomende zomer neemt de gemeenteraad een besluit over de nota.