Ridderkerkers in actie voor het goede doel

21 december 2023, 09:00
Burgemeester Marco Oosterwijk levert een volle tas met levensmiddelen in onder toeziend oog van bestuursleden van de Speelgoedbank, RTV-Ridderkerk, BIZ Winkelhart Ridderkerk, Stichting Beter voor Elkaar, Food Company / Voedselbank Ridderkerk.

Ridderkerkers slaan de handen ineen om iedereen mooie feestdagen te bezorgen. Voor de vijfde keer op rij wordt de Toon je hart-actie en de Winter5daagse gehouden.

FoodCompany Ridderkerk / Voedselbank Ridderkerk, RTV-Ridderkerk, BIZ Winkelhart Ridderkerk, de Speelgoedbank en Stichting Beter voor Elkaar werken in de decembermaand nauw samen. Onder het motto ‘Toon je hart, doe iets voor een ander’ worden zoveel mogelijk voedingsmiddelen en andere producten ingezameld voor mensen die het minder breed hebben.

Burgemeester Marco Oosterwijk gaf afgelopen vrijdag het startsein voor de actie in het voormalig winkelpand van Dolcis. “Het is een schitterende actie waarvan je zou willen dat het niet nodig zou zijn. Ik heb heel veel waardering voor al die mooie inzet voor anderen.” Hij deponeerde een tas met levensmiddelen in de Toon je hart-boodschappenwagen.

Tot en met zaterdag 23 december kunt u nog voedingsmiddelen inleveren. Ook bij de ingang van de Albert Heijn, Hema, Lidl en Jumbo staat een herkenbare kraam en/of winkelwagentje. Houdbare producten zoals rijst en koffie zijn welkom.

Tegelijkertijd met deze actie houdt RTV-Ridderkerk de Winter5daagse. Vijf dagen lang verzorgen ze vanuit het Dolcis-pand radio-uitzendingen. Hiermee ondersteunen ze de Toon je hart-actie. Zaterdag schoof de burgemeester aan in de tijdelijke radiostudio in de Jorishof. Wethouders Peter Meij, Fleur Stip en Edward Piena gingen deze week ook even langs.

Daarnaast wordt in de voormalige winkel tweedehands speelgoed verkocht. De opbrengst is voor de Verjaardagstas. Dit is een initiatief van de Stichting Beter voor Elkaar uit Ridderkerk.