Rotary’s Ridderkerk vieren 100-jarig bestaan Rotary

16 november 2023, 09:00
Burgemeester Oosterwijk en leden van de Ridderkerkse Rotary's ontvingen de fietsers.

Met een fietsestafette vierden Rotary Ridderkerk en Rotary Ridderkerk de Waal het 100-jarig bestaan van het wereldwijde Rotary. Leden van de Ridderkerkse Rotary’s reden een bakfiets van Ridderkerk naar Dordrecht en plantten 2.500 tulpenbollen in Ridderkerk.

Bij Hofstede de Paradijshoeve ontvingen de leden van Rotary Ridderkerk en Rotary Ridderkerk de Waal met burgemeester Marco Oosterwijk de bakfiets van de leden van Rotary Zwijndrecht. Leden van de Ridderkerkse Rotary’s fietsten deze via De Schans naar Dordrecht.

Deelname aan de fietsestafette was niet de enige manier waarop de Ridderkerkse Rotary-afdelingen het 100-jarig bestaan van Rotary vierden. In de Troelstrastraat, de Jonkheer van Karnebeekweg en de Thorbeckestraat hebben zij in totaal 2.500 tulpenbollen geplant.

Burgemeester Oosterwijk bedankte de leden voor hun bijdrage aan Ridderkerk. “Prachtig dat jullie op deze manier Ridderkerk fleuriger maken. Hier gaan we allemaal in het voorjaar van genieten.”