Ruim 1.900 tegels gewipt in Ridderkerk

23 november 2023, 09:00

Ridderkerk is weer een stukje groener. Van maart tot en met oktober deed de gemeente mee met het NK Tegelwippen. Ridderkerkers wipten in totaal 1.956 tegels.

Inwoners konden meedoen door tegels te wippen in hun eigen voor-, achter, of geveltuin en er groen voor terug te plaatsen. Ridderkerk deed met 172 andere gemeenten mee met het NK Tegelwippen. In heel Nederland zijn 4,5 miljoen tegels vervangen door gras, bloemperken, bomen en geveltuinen. Daarvan zijn 1.965 tegels in Ridderkerk gewipt.

Een groene tuin heeft veel voordelen. Bomen en planten zorgen voor verkoeling in de zomer. En regenwater kan na een flinke regenbui gewoon wegzakken in de grond. Bovendien voelen mensen zich prettiger in een groene omgeving.

Om het voor inwoners zo makkelijk mogelijk te maken, reed in Ridderkerk de Tegeltaxi rond om gewipte tegels gratis op te halen. Ook al is het NK Tegelwippen nu voorbij, tegels wippen kan altijd. Zo maken we Ridderkerk samen steeds groener.