Samen aan de slag in de buurmoestuin

21 maart 2024, 09:00
Wethouder Fleur Stip hielp mee tijdens de aftrap van de buurmoestuin.

Samen met buurtbewoners tuinieren: sinds vorig weekend kunnen bewoners van wijk Oost dat doen. Afgelopen zaterdag was de aftrap van de buurmoestuin aan Burgemeester Van der Wayfortstraat.

Tijdens de aftrap hebben buurtbewoners en vrijwilligers samen de eerste moestuinbakken gevuld. Er werd volop gezaaid en geplant en ook werd een pad van houtsnippers aangelegd. Wethouder Fleur Stip hielp een handje mee en kreeg een rondleiding van Diana Baan van Bij Bosshardt. Zij vertelde haar over het idee achter de buurmoestuin.

De buurmoestuin is tot stand gekomen vanuit een samenwerking met Bij Bosshardt, Gemeente Ridderkerk en Facet Ridderkerk. Buurtbewoners kunnen er samen tuinieren en ontmoeten elkaar op een prettige en gezonde plek. Kinderen uit de buurt leren er over de natuur.

Verbinding

Wethouder Stip: “Het is een mooi initiatief. Buurtbewoners kunnen samen buiten bezig zijn en elkaar leren kennen. En uiteraard hoop ik op een goede oogst.”

Tijdens de aftrap maakten buurtbewoners met vrijwilligers van Bij Bosshardt een sfeerimpressie voor de uitstraling van de buurmoestuin. Kinderen konden ondertussen paaseieren verven en zich uitleven op het springkussen. Van Wooncompas kregen buurtbewoners na afloop een plantje.