U stemt toch ook?!

23 mei 2024, 09:26

Op donderdag 6 juni zijn de verkiezingen voor het Europees Parlement. U kunt dan stemmen voor de Nederlandse leden van het Europees Parlement.

Door uw stem uit te brengen, bepaalt u wie u de komende vijf jaar in Europa vertegenwoordigt. Elke stem telt! De stembureaus zijn open van 7.30 tot 21.00 uur. Om te kunnen stemmen neemt u uw stempas en legitimatiebewijs mee naar het stembureau. De stempas ontvangt u uiterlijk 23 mei thuis. De kandidatenlijst wordt huis-aan-huis bezorgd. Deze ontvangt u uiterlijk 31 mei. Heeft u hulp nodig bij het kiezen? Op onze website vindt u een stemhulp.

Stemmal en soundbox

Ridderkerkers met een visuele beperking kunnen woensdag 5 juni terecht met vragen over het gebruik van de stemmal en de soundbox. Ook kan er geoefend worden. Van 14.00 tot 16.00 uur is er vrije inloop.

Kiesgerechtigd

U mag stemmen voor het Europees Parlement als u:

• de nationaliteit van een EU-land heeft;
  • op 6 juni 2024 18 jaar of ouder bent;
  • niet uitgesloten bent van het kiesrecht.

Kijk op ridderkerk.nl/verkiezingen voor meer informatie.