Uitagenda Ridderkerk live: alle evenementen op één plek

18 april 2024, 08:30

De Uitagenda Ridderkerk is een website waar je als inwoner op één plek alle evenementen in Ridderkerk kan vinden. Wethouder Fleur Stip lanceerde samen met evenementenorganisatoren uit Ridderkerk de nieuwe website. Laat je op www.uitagendaridderkerk.nl inspireren door al het moois wat Ridderkerk te bieden heeft!

Van culturele festiviteiten tot sportevenementen, kunsttentoonstellingen, lokale markten en andere Ridderkerkse evenementen, het is vanaf nu allemaal terug te vinden op de Uitagenda Ridderkerk. De evenementen zijn makkelijk te filteren op bijvoorbeeld soort activiteit en wijk. Daarnaast is de website ook een inspiratiebron voor de inwoners van Ridderkerk. Zo zijn er op www.uitagendaridderkerk.nl inspirerende blogberichten over mooie wandelingen, dagjes weg met de kinderen of de leukste gratis activiteiten in Ridderkerk te vinden.

Wethouder Stip: “Het bruist in Ridderkerk van de leuke evenementen. Die verzorgen niet alleen maar plezier, maar helpen ook bij het terugdringen van eenzaamheid en zijn bovendien van groot belang voor een prettig woon- en leefklimaat. Het is daarom belangrijk dat evenementen voor iedereen goed terug te vinden zijn. De Uitagenda Ridderkerk gaat daar zeker bij helpen. Ik ben super trots op het resultaat!”

Op de website kunnen Ridderkerkse evenementenorganisatoren via een aanmeldformulier hun evenement aanmelden op de Uitagenda. Dit kan een kleinschalig evenement van een wijkideeteam zijn tot een grootschalig evenement op het Koningsplein. Het beheer van de website is in handen van de gemeente Ridderkerk.