Voedselbank viert tienjarig jubileum

5 oktober 2023, 09:00
Wethouder Edward Piena reikt bloemen uit aan een aantal vrijwilligers.

Kledingbank Ridderkerk bestaat tien jaar. Dat werd afgelopen zaterdag gevierd met een evenement voor zo’n vijfhonderd cliënten van de FoodCompany en de Kledingbank.

Wethouder Edward Piena opende het feest om 11.00 uur officieel. Hij blikte daarbij terug op de afgelopen tien jaar. Daarna zetten hij en het bestuur een aantal vrijwilligers in het zonnetje die een lange staat van dienst hebben bij de Ridderkerkse voedselbank. Zij kregen allemaal een bos bloemen overhandigd als dank voor hun inzet.
De hulp van de stichting is in de loop van de jaren flink uitgebreid, met onder meer de Speelgoedbank, Fietsenbank, de Fietsschool en een sociaal spreekuur.

Het evenement werd georganiseerd door Ronde Tafel Ridderkerk. Elk jaar steunt Ronde Tafel Ridderkerk meerdere maatschappelijke goede doelen in Ridderkerk.

Wethouder Eward Piena: “Het is mooi om te zien hoe Ridderkerkers zich hier voor elkaar inzetten: de vrijwilligers van de Voedselbank voor mensen die financieel krap zitten, maar ook de vrijwilligers van de Ronde Tafel, die zich weer inzetten voor de Voedselbank en haar cliënten. Zo maken zij met elkaar het verschil voor een ander.”

Op het plein aan de Doctor Colijnstraat konden cliënten zaterdag meedoen aan allerlei activiteiten. Zo waren er een boksclinic en een dansclinic, stond er een fotohokje, een stormbaan en voor de kinderen een springkussen. Bij de bar en foodtrucks kon iedereen terecht voor eten en drinken. Coverband SMOY zorgde voor gezellige muziek. Voor bezoekers naar huis gingen, kregen ze nog een ‘feel-good-bag’.