Voorjaarsvakantie boordevol activiteiten

8 februari 2024, 09:00
Als onderdeel van de Summer Events konden kinderen in de zomer van 2023 leren overleven in de natuur.

Ridderkerkse kinderen hoeven zich in de voorjaarsvakantie niet te vervelen. Facet Ridderkerk organiseert namelijk allerlei sportieve, recreatieve en culturele activiteiten.

Onder de naam Krokus Events kunnen kinderen, tieners en jongeren van woensdag 14 tot en met vrijdag 23 februari kiezen uit een verzameling activiteiten die door heel Ridderkerk worden gehouden.
De allerkleinsten kunnen bijvoorbeeld lekker klimmen en klauteren op allerlei spannende onderdelen van het beweegparcours in De Werf. Of ze kunnen gaan knutselen, knippen en plakken in het Kinderatelier in De Loods.

Voor de wat oudere kinderen in de leeftijd van 6 tot en met 12 jaar zijn er fotografieworkshops. Ze leren op een andere manier kijken en gaan spelen met perspectief, diepte en standpunt. Kinderen kunnen ook kennis maken met diverse sporten tijdens de sportcarrousel of een gave danschoreografie leren tijdens een workshop streetdance.

Een gezellig middagje samen film kijken in de surprisebios in theater Het Plein behoort ook tot de mogelijkheden. Verder is er onder meer nog een workshop zingen en muziek maken, een online kookworkshop en een Kids Night in zwembad De Fakkel. Kortom, er is voor ieder wat wils. Voor een aantal activiteiten wordt een kleine bijdrage gevraagd.

Kijk op de website van Facet Ridderkerk voor een overzicht van de voor activiteiten en aanmelden.