Vrijwilligers gehuldigd tijdens mooie bijeenkomst

4 januari 2024, 09:57
De winnaars van de vrijwilligersprijzen, samen met wethouder Henk van Os en zanger Guus Bok.

Stefan Oudijn en het bestuur van jongerensociëteit en poppodium de Gooth zijn de winnaars van de vrijwilligersprijzen 2023. Dinsdag 2 januari reikte wethouder Henk van Os de prijzen uit tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst in het gemeentehuis.

De bescheiden winnaars waren erg verrast en blij met de waardering. Ze kregen een geldbedrag van 500 euro, te besteden aan vrijwilligersactiviteiten. En een emaillen bordje ontworpen door de Ridderkerkse kunstenaar Jorgen Snoep.

Stefan Oudijn ontving de Jaap van de Graafprijs voor het vele werk dat hij verzet voor Scouting Sint Joris Ridderkerk. Het bestuur van jongerensociëteit en poppodium De Gooth ontving de groepsprijs voor vrijwilligers. Door hun inzet is De Gooth er na een moeilijke coronatijd weer bovenop gekomen. Wekelijks zetten ze zich in voor gezellige avond voor iedereen.

Onmisbaar

De winnaars en de andere vier genomineerden – Christiaan den Hartog, Lennart Visser, het bestuur van Speeltuin Dillenburg en de vrijwilligers van Buurtbemiddelaars Facet Ridderkerk – werden voor de bekendmaking van de winnaars eerst persoonlijk toegezongen door de Ridderkerkse zanger Guus Bok. In twee liedjes prees hij deze vrijwilligers voor hun tomeloze inzet voor de Ridderkerkse samenleving.

Wethouder Henk van Os liet in zijn toespraak weten dat het gemeentebestuur het belangrijk vindt om vrijwilligers in de schijnwerpers te zetten. “Vrijwilligers zijn onmisbaar en onbetaalbaar. Zij zijn de motor van onze samenleving. Vanavond is een mooi moment om hen in de schijnwerpers te zetten.”