De Klimop ontvangt pestdoos van kinderburgemeester

14 december 2023, 09:00
Kinderburgemeester Meike Oosterwijk (derde van links) overhandigde eind vorig jaar haar zelf verzonnen brievenbusdoos tegen pesten aan vertrouwenspersoon Vera der Nederlanden van CBS De Klimop (rechts).

Een brievenbus doos tegen pesten: dat bedacht kinderburgemeester Meike Oosterwijk. De doos heeft een tijd bij haar op school gestaan, maar heeft nu een plek op CBS De Klimop.

Meike heeft de pestdoos bedacht omdat ze geen goed woordje over heeft tegen pesters. Nadat de doos door verschillende media was opgevangen, stroomden de aanvragen binnen. Meike: “Het is de bedoeling dat de doos onder de Ridderkerkse basisscholen gaat rouleren. Ik overhandig hem graag persoonlijk, zoals afgelopen week bij De Klimop. Doordat de doos daar nu staat, kan de school testen of het iets kan betekenen voor de kinderen.”

Volgens Meike kan het voor veel kinderen fijn zijn om even hun gevoelens op papier te zetten. Maar ook kinderen die het pesten opmerken, kunnen dit melden in de doos. Hiermee wil Meike gepeste kinderen een stem geven.

Meike werd ook uitgenodigd in groep 7 voor een les over solliciteren. Ze vertelde over haar rol als kinderburgemeester, wat haar doelen waren en wat ze allemaal heeft gedaan. Ook vertelde Meike dat haar ambtsperiode er bijna op zit en moedigde de kinderen aan om te solliciteren.

Mail naar e.buljubasic@ridderkerk.nl om de pestdoos aan te vragen. Kijk op de pagina Kinderburgemeester voor de aanmeldprocedure.