College steekt handen uit de mouwen op NL Doet

21 maart 2024, 09:00
Wethouder Edward Piena (voor links) en wethouder Henk van Os (tweede van rechts) helpen mee in een tuin in Slikkerveer.

Het college van burgemeester en wethouders van Ridderkerk deed vrijdag 15 maart mee aan NL Doet, de grootste vrijwilligersactie van Nederland. De bestuurders knapten twee overwoekerde tuinen op in Slikkerveer.

In heel Ridderkerk waren afgelopen vrijdag vrijwilligers in de weer voor NL doet. Ook het college van burgemeester en wethouders ging aan de slag.

De buitendienst van gemeente Ridderkerk had het tuingereedschap geregeld. Het college werd ondersteund door een woonconsulent van Wooncompas en Arie Wolters. Hij zet zich namens stichting Present Ridderkerk vaker in voor vrijwilligersacties.

Vrijwilligers

Het opknappen van de tuinen was een actie georganiseerd door stichting Present Ridderkerk. De stichting had zich aangesloten bij NL Doet, een jaarlijks terugkerend evenement van het Oranje Fonds.
Deze grote vrijwilligersactie is de kans voor onder ander stichtingen en verenigingen om een grote klus te klaren. Ook zetten zij op deze dag hun vrijwilligers in het zonnetje en verwelkomen zij graag nieuwe vrijwilligers.

Het college moedigt iedere inwoner aan om vrijwilligerswerk te doen. Wethouder Fleur Stip (welzijn): “Ook al is het maar een uurtje per week, iedere vrijwilliger levert een grote bijdrage aan Ridderkerk.”
Wilt u ook vrijwilliger worden? Meld u aan via Stichting Present of Facet Ridderkerk.

Buurmoestuin

Naast Present Ridderkerk was ook Facet Ridderkerk aangesloten bij NL Doet. Zo werd er een pubquiz georganiseerd in Bolnes, werden er pannenkoeken gebakken bij verzorgingshuis Reyerheem en zijn er vleermuiskasten geplaatst in het Waalbos. Op het terrein van Bij Bosshardt in wijk Oost werd zaterdagochtend een buurmoestuin geopend door wethouder Fleur Stip.

Lees meer over de aftrap van de buurmoestuin.