Raadsleden krijgen inkijkje in werk van Facet

18 april 2024, 09:00
Raadsleden in gesprek met medewerkers van Facet Ridderkerk.

Leden van de gemeenteraad en een aantal burgerleden hebben vorige week donderdag een werkbezoek gebracht aan stichting Facet Ridderkerk.

Facet Ridderkerk organiseert activiteiten voor en biedt ondersteuning aan alle Ridderkerkers, zoals ouderen, jongeren, mantelzorgers, vrijwilligers en mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

In de trouwzaal van het gemeentehuis werden de volksvertegenwoordigers verwelkomd door onder anderen waarnemend directeur Leslie Hartman en de leidinggevenden Evina Beekink, René Belder en Bart Plaizier. Na een korte inleiding stak het gezelschap het Koningsplein over om in het kantoor van Facet aan de Schoutstraat verder te praten over alle activiteiten van de instelling.

Onmisbare inzet vrijwilligers

Aan zogenoemde thematafels spraken medewerkers van Facet met de raadsleden over sport en Brede School, het jongerenwerk en De Loods, mantelzorg, het vrijwilligerssteunpunt, het sociaal werk voor ouderen en het werk van de sociaal makelaars. Dit omvangrijke takenpakket wordt uitgevoerd door 65 medewerkers die kunnen rekenen op de onmisbare inzet van bijna tweehonderd vrijwilligers.

De raadsleden waren onder de indruk van het inkijkje dat ze kregen in de grootste welzijnsorganisatie van Ridderkerk. “De gemeente is een belangrijke opdrachtgever van Facet. En in onze vergaderingen spreken we vaak beleidsmatig over deze onderwerpen. Maar het is ook goed om eens te praten met de mensen die al dit prachtige en belangrijke werk uitvoeren, elke dag weer’’, aldus een van de raadsleden na afloop. “Begrippen als jongerenwerk en mantelzorg hebben door dit bezoek veel meer inhoud gekregen.’’