Ridderkerkers denken mee met ontwerp pumptrack

28 maart 2024, 09:00
Tijdens de ontwerpworkshop gaven inwoners waardevolle inbreng voor het ontwerp.

Hoe gaat de pumptrackbaan van Ridderkerk eruit zien? Met het bijwonen van de ontwerpworkshop of het invullen van de online vragenlijst konden Ridderkerkers hun mening geven.

Aan de oever van de Noord, dichtbij de Schans, komt een pumptrackbaan. We hebben een bureau opdracht gegeven een schetsontwerp te maken hiervoor. De vorm van de baan staat vast, maar toekomstige gebruikers konden hun voorkeuren geven voor springbulten en hindernissen.

Op 19 maart kwamen een aantal inwoners, waaronder skaters en een BMX’er, naar de ontwerpworkshop in het gemeentehuis. Ook was een rolstoelgebruiker aanwezig. Hij gaf tips over de onderdelen van de baan die bedoeld zijn voor mindervaliden.

Definitief ontwerp

Met de waardevolle inbreng van alle aanwezigen kunnen we een optimaal ontwerp maken. Ook gaven toekomstige gebruikers hun mening via een online vragenlijst. De tips die we kregen uit de ontwerpworkshop en de vragenlijst nemen we mee in het maken van het definitieve ontwerp.

Volgens planning kan de pumptrackbaan voor het najaar in gebruik genomen worden. De aanleg van de pumptrackbaan is gevolg van een petitie die door enkele ouders was ingediend en door bijna 750 mensen werd ondertekend. De pumptrackbaan stond ook in het collegeprogramma 2022-2026 als actiepunt.