Samen nadenken over veiligheid bij bijeenkomsten

4 april 2024, 09:00

Waar voelt u zich onveilig? Hoe komt dat? En waar gaat het juist wel goed? We horen graag van u wat er speelt rondom veiligheid in Ridderkerk. U bent van harte uitgenodigd bij een van de vijf inloopbijeenkomsten die we in april organiseren.

De inloopbijeenkomsten zijn bedoeld om te horen van inwoners en ondernemers wat er speelt rondom veiligheid in Ridderkerk. We organiseren een bijeenkomst in theater Het Plein, Sportcentrum Drievliet, Wijkcentrum Bolnes, Bezoekerscentrum De IJsvogel en in de raadzaal.

Naast de inloopbijeenkomsten kunnen inwoners, ondernemers en jongeren tot en met 5 april vragenlijsten invullen over de veiligheid in Ridderkerk. De uitkomsten van de vragenlijsten en bijeenkomsten in april verwerken we in het nieuwe Integraal Veiligheidsbeleid.

Burgemeester Marco Oosterwijk: “Mooi om te zien dat al honderden Ridderkerkers van zich hebben laten horen via de vragenlijst. We kijken uit naar de inloopbijeenkomsten. Want het nieuwe veiligheidsbeleid draait niet alleen om cijfers. We willen graag weten wat er speelt in wijken en buurten.”

Planning

De bijeenkomsten vinden op de volgende momenten plaats:

Centrum / Oost / West

• Datum: dinsdag 9 april
  • Locatie: Theater Het Plein Koningsplein 2

Drievliet / Het Zand

• Datum: donderdag 11 april
  • Locatie: Sportcentrum Drievliet, Vlietplein 137 / 138

Bolnes / Slikkerveer

• Datum: dinsdag 16 april
  • Locatie: Wijkcentrum Bolnes, Noordstraat 255-A

Rijsoord / Oostendam

• Datum: donderdag 18 april
  • Locatie: Bezoekerscentrum De IJsvogel, Waalweg 9a

Heel Ridderkerk

• Datum: woensdag 24 april
  • Tijd: 17.00 tot 20.00
  • Locatie: Raadzaal gemeentehuis, Koningsplein 1

Kijk op de pagina Veiligheid in Ridderkerk voor meer informatie over de bijeenkomsten en het nieuwe veiligheidsbeleid. Op deze pagina vindt u ook een kaart waar u met behulp van een digitaal potloodje opmerkingen over veiligheid in Ridderkerk kan plaatsen.