Zingen en stoepkrijten tijdens de aubade op Koningsdag

18 april 2024, 09:00
De aubade in 2019.

Zoals elk jaar tijdens Koningsdag vindt op het Koningsplein de aubade plaats. Volgens de Nederlandse gewoonte zingen we de koning toe. Kinderen kunnen meedoen aan een stoepkrijtwedstrijd, waar prijzen mee te winnen zijn.

Het programma start om 9.30 uur met een welkomstwoord van Gerard Sluimers, voorzitter van Stichting Evenementen Ridderkerk. Ook burgemeester Marco Oosterwijk komt aan het woord. Muziekvereniging Sursum Corda en de Ridderkerkse zanger Guus Bok zorgen voor de muziek. We delen de teksten van de liedjes uit, zodat iedereen uit volle borst kan meezingen.

Speciaal voor kinderen is er een stoepkrijtwedstrijd. De 5 mooiste tekeningen worden beloond met een leuke prijs. Kinderen die mee willen doen, kunnen zich op Koningsdag aanmelden bij de ingang van het gemeentehuis.

Oranjereceptie

Tijdens de aubade brengen we een eerbetoon aan Ridderkerkers die op vrijdag 26 april een Koninklijke onderscheiding hebben ontvangen. Na de aubade is er in het gemeentehuis een oranjereceptie voor de inwoners die een lintje hebben gekregen.