Let op: overstekende voetgangers en fietsers

Misschien heeft u het al gezien: witte silhouetten bij de rotonde aan de Vondellaan en de Jan Luykenstraat. Deze silhouetten wijzen automobilisten op fietsers en voetgangers die van beide kanten oversteken.

Kent u iemand die een lintje verdient?

U kunt nu al een lintje aanvragen voor volgend jaar. Kent u iemand die zich al jaren vrijwillig en op een bijzondere manier voor de maatschappij inzet? Vraag dan voor 1 juli een koninklijke onderscheiding aan voor 2025.

Extra politie in Ridderkerk

Ridderkerk krijgt binnenkort een extra wijkagent.

Zoek mee naar nesten van de Aziatische hoornaar

De naam zegt het al: de Aziatische hoornaar hoort niet in Nederland. Toch is de soort in ons land steeds meer te vinden. Ziet u een nest van de Aziatische hoornaar? Meld het via de Werkgroep Aziatische Hoornaar.

Evenementen organiseren in Ridderkerk

Evenementencoördinator Mieke Jochims-Schaap is de schakel tussen evenementenorganisaties en de gemeente. Ze schreef het evenementenbeleid van de gemeente en is het aanspreekpunt voor organisatoren. Vijf vragen aan Mieke Jochims-Schaap Je bent evenementencoördinator. Wat houdt dat precies in?“Als organisatoren een evenement willen organiseren, vragen ze bij ons een vergunning aan of…

Herdenking van meidagen in 1940 en capitulatie van Nederland

Op woensdag 15 mei worden in Rijsoord de meidagen in 1940 en de capitulatie van Nederland in de oorlog met Duitsland herdacht.

Elf Ridderkerkers koninklijk onderscheiden

De jaarlijkse lintjesregen Ridderkerk vond vrijdag 26 april 2024 plaats. In de Hofzaal aan het Koningsplein reikte burgemeester Marco Oosterwijk aan elf Ridderkerkers een koninklijke onderscheiding uit.

Geluidsscherm Oosterpark weer stap dichterbij

In het Oosterpark gaan we zowel een geluidsscherm aanleggen als het veld van honk- en softbalbalvereniging de Rowdies verplaatsen.

Kunst bewonderen tijdens Kunstroute Ridderkerk

Inwoners konden afgelopen weekend kennismaken met lokale kunstenaars tijdens de Kunstroute Ridderkerk. 25 kunstenaars zetten hun kunstwerken in de kijker tijdens de 31ste editie van het culturele evenement.

Het recept voor persoonlijke verzorging

Alleen de apothekerskast in het magazijn en de dichtgemaakte gaten in het plafond van de goederenlift en de stortkoker verwijzen nog naar Apotheek Timmers. Toch komen er nog geregeld mensen met een doktersrecept in hun hand binnen bij haarsalon De Oude Apotheek.