Inwoners denken mee met verbetering buslijn 146

28 maart 2024, 09:00
Tijdens de bijeenkomst konden inwoners het voorlopige ontwerp bekijken en vragen stellen.

In Ridderkerk werken we aan een plan voor de aanleg van een snelle busverbinding met Rotterdam Zuidplein, ook wel R-net verbinding genoemd. We hebben inwoners gevraagd hierover mee te denken.

Gemeente Ridderkerk werkt samen met Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) en de RET aan een betrouwbare, snelle en comfortabele busverbinding met Rotterdam. De lijn loopt vanaf de Verbindingsweg via de Populierenlaan tot de Vlietlaan en terug naar Rotterdam, over de route van de huidige lijn 146.

Inwoners konden vorig jaar via een digitale kaart hun wensen en ideeën voor de omgeving rondom de busroute doorgeven. In maart hebben we tijdens twee bijeenkomsten laten zien hoe het ontwerp van het eerste deel eruit komt te zien. Hiervoor was iedere bewoner van wijk West uitgenodigd.

Tijdens de bijeenkomst was er ruimte om vragen te stellen. Deze vragen gaan we samen met MRDH en RET beantwoorden. Alle vragen en antwoorden zijn naar verwachting eind april op onze website te vinden. Zodra ze op de website staan, informeren we u hierover. In het voorlopige ontwerp hebben we, daar waar mogelijk, de opmerkingen van de inwoners meegenomen.

Met de verbeterde lijn 146 kunnen Ridderkerkers straks nog makkelijker heen en weer reizen voor bijvoorbeeld werk, studie of familiebezoek zonder altijd de auto te hoeven gebruiken. Bij de R-nethaltes komen comfortabele bushokjes, borden met actuele reisinformatie en ruime fietsenstallingen. Ook komt er langs de route meer groen.

Het verbeteren van de route doen we in 5 delen. Voor het eerste deel bij de Populierenlaan en Burgemeester De Zeeuwstraat is een voorlopig ontwerp gemaakt. De overige delen worden later uitgewerkt.

Op de pagina R-net vindt u meer informatie en kunt u de planning bekijken