Kunst bewonderen tijdens Kunstroute Ridderkerk

25 april 2024, 09:00
Wethouder Fleur Stip (rechts) bij de hoedenexpositie van Erna Wouters als onderdeel van de Kunstroute.

Inwoners konden afgelopen weekend kennismaken met lokale kunstenaars tijdens de Kunstroute Ridderkerk. 25 kunstenaars zetten hun kunstwerken in de kijker tijdens de 31ste editie van het culturele evenement.

Schilderijen, beelden, keramiek, sieraden, foto’s, hoeden en glaswerk. Kunstliefhebbers konden uiteenlopende kunstwerken bewonderen. De route leidde langs ateliers of huizen van kunstenaars en kernlocaties, waar meerdere kunstenaars samenkomen om hun werk te exposeren.

Florine van der Most maakt schilderijen op basis van zelfgemaakte foto’s en ideeën uit haar omgeving. In het werk van Diana Monschouwer is haar fascinatie voor de ‘Oude Meesters’ voelbaar. Esther Annaars gebruikt met haar keramiek industriële vormen en kleuren en maakt bijzondere urnen. Naast de leden van de Kunstroute, vertoonden ook vier gastexposanten hun kunst.

Wethouder Fleur Stip bezocht de Kunstroute. “Ridderkerk is vele kunstenaars rijk. Daar ben ik trots op. Kunst kan ontroeren en inspireren en je kunt erin verdwalen. Toch heeft nog niet elke Ridderkerker ermee kennisgemaakt. Mooi dat lokale kunstenaars zich inzetten om kunst onder de aandacht te brengen bij Ridderkerkers.”

Wie de Kunstroute moest missen, kan tot 10 mei in het gemeentehuis (Koningsplein 1) de kunst van elke deelnemende kunstenaar bekijken. De organisatie is ten slotte hard op zoek naar nieuwe bestuursleden. Ook als u geen kunstenaar bent, kunt u bestuurslid worden. Mail naar info@kunstrouteridderkerk.nl als u interesse heeft om bestuurslid te worden.