Duurzaam Ridderkerk

In Ridderkerk gaan we samen stap voor stap op weg naar een duurzaam leven. Voor onszelf en voor onze kinderen en kleinkinderen. Op deze pagina vol duurzame inspiratie vindt u activiteiten en nieuws.

Leningen en subsidies duurzame maatregelen

Heeft u plannen om uw woning te verduurzamen? Wie weet komt u in aanmerking voor een subsidie of gunstige lening.

Subsidie voor doe-het-zelvers

Bent u een doe-het-zelver? U komt mogelijk in aanmerking voor een subsidie om uw eigen woning te isoleren.

Kookworkshop LEF

Bent u enthousiast over (duurzaam) koken en staat u graag in de keuken? Van tijd tot tijd organiseren wij gratis workshops duurzaam koken met LEF (lokaal, ecologisch en fair trade).

Subsidie waterschap Hollandse Delta

Bij het waterschap kunt u in aanmerking komen voor een subsidie voor groene initiatieven. Denk maar aan het aanleggen voor een groen dak, of het plaatsen van een regenton.

Extra hypotheekruimte voor energiebesparing

Gaat u verhuizen naar Ridderkerk? Of woont u in Ridderkerk en verhuist u binnen de gemeente? Bij het kopen van een huis kunt u extra geld lenen voor verduurzaming, zoals isolatie en zonnepanelen.

Zwerfafvalmateriaal bestellen

Minder zwerfafval leidt tot een fijnere leefomgeving en een schonere milieu. Draagt u uw steentje bij?

Opruimers in uw buurt

Wilt u uw buurt schoonhouden? Wellicht kunt u met iemand in uw omgeving samenwerken?

Leningen en subsidies

Wilt u een maatregel doorvoeren? Wellicht krijgt u daar wel subsidie voor.

Inspirerende verhalen

Lees hier de verhalen van Ridderkerkers die een duurzaam leven leiden.

Duurzaam nieuws

Geen items gevonden

Vragen over duurzaam?

Heeft u vragen? Wilt u iets aan ons kwijt? Stuur een mail naar duurzaam@ridderkerk.nl en wij beantwoorden uw vraag zo snel mogelijk.